Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami.
Zato je pomembno, da se zagotovi:
- povezanost obveznega in razširjenega programa,
- primerljiv evropski standard tujejezikovne zmožnosti osnovnošolcev,
- sistematično razvijanje transverzalne veščine pri učencih.
Cilji razširjenega programa:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki …).
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno-umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževanje poti ter trajnostni razvoj.
- Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa.
- Načelo avtonomije in odgovornosti.
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
- Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
- Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije.
- Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin (kritično mišljenje, sodelovanje in komuniciranje, ustvarjalno mišljenje, digitalne veščine, samouravnavanje).
- Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.